سفارش تبلیغ
صبا ویژن





"تاریخ" کروبی هم میلنگد

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:دوشنبه 89/3/10

شیخ اصلاحات در بیان وقایع قیام تاریخی روز 15 خرداد 1332، دچار اشتباهات فاحشی شده است

شیخ اصلاحات در بیان وقایع قیام تاریخی روز 15 خرداد 1332، دچار اشتباهات فاحشی شده است.

به گزارش شبکه ایران، ذکر یک خاطره تاریخی از سوی مهدی کروبی با واکنش یک حزب سیاسی نسبت به عدم اطلاع او از تاریخ انقلاب روبرو شده است.

آقای کروبی چند روز پیش در جمع تعدادی از اصلاح‌طلبان، با ذکر خاطره‌ای از سال 1332 گفته بود: "در روز 15 خرداد در تهران تا ساعت 13 شهر دست پلیس بود و از انجا که پلیس قادر به کنترل خروش ملت نبود؛ لذا بعدازظهر ارتش رسما وارد عمل شد. بعد از زد و خوردها، 24 ساعت فضا را آزاد گذاشتند و دیدند که مردم با وجود کشتار، به ملاقات امام آمدند. البته بعدا امام را در قیطریه محدود کردند."

این سخنان شیخ اصلاحات با واکنش ارگان رسمی حزب موتلفه اسلامی روبرو شده است. در شماره جدید نشریه "شما" آمده است: "کروبی در نقل خاطرات مربوط به 15 خرداد دچار اشتباهات فاحشی شده است. البته شاید از سر عمد تاریخ را به گونه‌ای دیگر تحریف می‌کند تا به زعم خود، اغتشاشگران را امیدوار کند."

در ادامه این مطلب با اشاره به اشتباهات اساسی آقای کروبی در نقل تاریخ، آمده است: "مردم تا ظهر روز 15 خرداد در خیابان حضور داشتند اما پس از شهادت بسیاری از مردم، ارتش بر اوضاع مسلط شد. البته مقاومت مردم سبب شد تا بازداشت امام به حصر در داوودیه - نه قیطریه - تبدیل شود. تا آنکه چندی بعد به دلیل سخنان افشاگرانه ایشان علیه کاپیتولاسیون، به ترکیه تبعید شدند."

در پایان این مطلب هم یک حکایت تاریخی ذکر شده است: "معلمی به شاگرد خود گفت بنویس منار! شاگرد نوشت خیار و خواند چنار! معلم به او گفت بشین، سه غلط؛ هفده!"






اخرین مطالب