سفارش تبلیغ
صبا ویژن





طنز/ همسایهها یاری کنید تا من خاتونداری کنم

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:پنج شنبه 90/5/27

قطعا یکی از اتفاقات مهم هفته گذشته از پرده در آمدن خاتون بود. نشریه ای که کاملا فرهنگی و فکری بود و اصلا سیاسی نبود و به همین دلیل وزیر نیرو و معاون سیاسی مشایی به دفاع از آن پرداختند. اما علی رغم دفاع جانانه این چهره های فرهنگی و فلسفی از این نشریه همچنان برخی شبهات باقی مانده است که در زیر می آید تا شخص وزیر امور خارجه به آنها پاسخ هایی کاملا مبنایی و فرهنگی دهد!

قطعا یکی از اتفاقات مهم هفته گذشته از پرده در آمدن خاتون بود. نشریه ای که کاملا فرهنگی و فکری بود و اصلا سیاسی نبود و به همین دلیل وزیر نیرو و معاون سیاسی مشایی به دفاع از آن پرداختند. اما علی رغم دفاع جانانه این چهره های فرهنگی و فلسفی از این نشریه همچنان برخی شبهات باقی مانده است که در زیر می آید تا شخص وزیر امور خارجه به آنها پاسخ هایی کاملا مبنایی و فرهنگی دهد!

1- با توجه به اینکه رنگ مشکی چادر حاصل مجالس عیاشی شبانه ناصر الدین شاه در اروپا است و دوستان اصرار دارند که هیچ توهینی نکرده اند و حتی چهره ای فرهنگی مثل وزیر نیرو نیز این امر را تایید کرده است، دقیقا بفرمایید ناصر الدین شاه در مجالس عیاشی های شبانه خود چه عملی انجام می داده است؟ آیا فوتبال دستی بازی می کرده است با همان‌ها که لباس‌شان مشکی بوده است؟ آخر آدم عاقل آنوقت شب فوتبال دستی بازی می کند؟

2- این سوال را هم جناب فروزنده که یکی دیگر از چهره های فرهنگی دولت هستند و در روزنامه ایران به دفاع از خاتون پرداخته اند، می توانند پاسخ دهند. رنگ مشکی چادر مردم یمن و تونس و... هم آیا حاصل مجالس فوتبال دستی ناصرالدین شاه بوده است؟ آیا امکان دارد ناصرالدین شاه هنگام برگشت از اروپا نامه هایی به پادشاهان یمن و... نوشته باشد و از فوتبال دستی های اروپا تعریف کرده باشد؟ آیا مردم سایر کشورهای اسلامی تا این حد به پادشاهان ایران علاقه داشته اند که پیش از به دنیا آمدن پادشاهان ایران از دستاوردهای سفرهای آتی آنها استفاده می کردند؟ آقای فروزنده که علاوه بر مسائل عمیق فکری و فرهنگی، دستی هم در دورکاری دارند، لطفاً درباره این دورالگوگیری پیش از موعد نیز توضیح دهند.

3- یکی دیگر از شبهات مطرح شده توسط اقتدارگرایان این است که این همه تکذیب همکاری با خاتون به خاطر چیست؟ این سوال را آقای بهداد که معاون سیاسی "ابوالتوضیح خان من نگفتم دوله(!)" هستند پاسخ دهند لطفاً. آیا بهتر نیست این دوستان زین پس به‌جای عبارت غریب و نامأنوس "مطالب نویسندگان الزاما بیانگر دیدگاه خاتون نیست" از عبارت پارسی و کوروش پسند "مطالب خاتون الزاما بیانگر دیدگاه نویسندگان نیست" استفاده کنند؟ اینچنین اگر کسی هم اعتراض کرد، به او می توانند بگویند ما که گفته بودیم!

4- با توجه به اینکه سر چهره های فرهنگی و کارشناسان مذهبی دولت شلوغ شده است و امثال وزیر نیرو و معاون برنامه ریزی رییس جمهور نمی توانند به تنهایی پاسخگوی تمام شبهات عمیق مطرح شده باشند، واقعا چرا دیگران به کمک دولت نمی آیند؟ آیا بقیه کارشناسان فرهنگی مملکت به اندازه این عزیزان نمی فهمند و می ترسند ضایع شوند؟ آیا از شدت علاقه ای که به حفظ دوستی خود با روزنامه ایران و جریان محترم نفوذی دارند، می خواهند "دوری و دوستی" دوستی خود را حفظ کنند؟ آیا چون جریان نفوذی یک امر موهوم است، این بنده خداها نمی دانند چگونه می توان از یک امر موهوم که وجود خارجی ندارد، دفاع کرد؟ به هر حال به نظر می رسد جریان فرهنگی دولت باید سریعا نسبت به حل این مشکل اقدام کند و حتی به واردات کارشناس فرهنگی اقدام کند.

5- با توجه به اینکه افرادی همچون هدیه تهرانی و مهناز افشار به عنوان زنان نقش آفرین معرفی شده اند، لازم است دقیقا مشخص شود که منظور کدام نقشی بوده است که این دوستان آفریده اند. چون دختران ایرانی می خواهند از ایشان الگو بگیرند و طبیعتاً باید بدانند از کدام نقش‌شان الگو بگیرند. آیا منظور نقشی بوده است که هدیه تهرانی در شوکران آفریده است؟ چهارشنبه سوری چطور؟ در مورد مهناز افشار چون ایشان هی نقش می آفریند و گزینش از بین آنها سخت است، آیا می توان به نقشی که ایشان در جشن دنیای تصویر آفرید، بسنده کرد و از حجابش الگو گرفت؟ قبول دارم که قسمتی از مویش پوشیده بود اما شما هم خیلی در معرفی این الگوهای حجاب و عفاف سخت نگیرید دیگر






اخرین مطالب