سفارش تبلیغ
صبا ویژن





کاپیتولاسیون هاشمی باید هر چه سریعتر ملغی و برچیده شود

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:سه شنبه 89/12/10

امام خمینی (ره) در اعتراض به کاپیتولاسیون: اگر یک خادم امریکایى یا یک آشپز امریکایى مرجع تقلید شما را در

امام خمینی (ره) در اعتراض به کاپیتولاسیون: اگر یک خادم امریکایى یا یک آشپز امریکایى مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترور کند، زیر پاى خود منکوب کند، پلیس ایران حق ندارد جلوى او را بگیرد! دادگاه‏هاى ایران حق محاکمه ندارند! ... به حسب این رأی ننگین، اگر یک مستشار امریکایی یا یک خادم مستشار امریکایی به یکی از مراجع تقلید ایران، به یکی از افراد محترم ملت، به یکی از صاحب­منصبان عالی‌رتبه ایران هر جسارتی بکند، هر جنایتی بنماید، پلیس حق بازداشت او را ندارد؛ محاکم ایران حق رسیدگی ندارند؛ ولی اگر به یک سگ آنها تعرض بشود، پلیس باید دخالت کند، دادگاه باید رسیدگی نماید.

 

در اخبار مربوط به آشوبگران روز اول اسفند، خبری مبنی بر دستگیری فائزه هاشمی، در حالی که با حضور غیر قانونی خود دیگران را به شعار دادن تحریک می‌کرد درج شد و ساعتی نگذشت که خبر آزادی او نیز منتشر گردید.

این همین واقعه‌ای است که در گذشته نیز مکرر اتفاق افتاده است. در خبرها خواندیم:

«فائزه هاشمی، در جریان ناآرامی های 30 خرداد امسال نیز، به همراه برخی بستگانش، از جمله دو دختر خود و همسر حسین مرعشی در میان آشوبگران حضور یافت که که همگی توسط ماموران حافظ امنیت دستگیر شدند اما با وساطت‌های انجام گرفته، بازداشت آنان بیش از دو روز طول نکشید. 

گفته شد آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به حضور فرزندش در آشوب روز 30 خرداد ادعا کرده است که وی برای خوردن ساندویچ در این محل حضور داشته است.

فائزه هاشمی همچنین در جریان هتک حرمت عاشورای حسینی در سال گذشته نیز در کنار عناصر ضدانقلاب، بهایی‌ها، عوامل منافقین و سلطنت‌طلب‌ها به میدان آمد و به تحریک و افزودن بر دامنه ناآرامی‌ها پرداخت.

حضور فائزه هاشمی در تجمع‌های غیرقانونی متعدد روزهای 25 خرداد، 30 خرداد، روز قدس، 13 آبان، 16 آذر، روز عاشورا در سال 88 و تجمع غیرقانونی امروز به دعوت ضدانقلاب مقیم خارج در حالی است که تاکنون برخورد قضایی با وی انجام نشده است، به طوری که در جریان بازداشت 30 خرداد 88 نیز بیش از چند ساعت در بازداشت نماند.»

همسویی فائزه هاشمی با گروهک‌ها و اشخاص ضد انقلاب و حضور او در تظاهرات‌هایی که از سوی آمریکا برنامه‌ریزی و توسط منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و بهایی‌ها به اجرا در می‌آید، به هیچ وجه مایه تعجب نیست، بازداشت او در حین ارتکاب جرم، مانند بازداشت سایر آشوبگران نیز نه تنها عجیب نیست، بلکه بسیار دیر هنگام به نظر می‌رسد، اما «عجیب و تأسف‌آور» آزادی فوری او پس از هر بازداشتی است!

بدیهی است که نسبت به سایر معاندین، ضد انقلاب‌ها، منافقین و بهائی‌هایی که به امر صهیونیسم بین‌الملل و اربابان امریکایی به خیابان‌ها ریخته تا برای رسانه‌های غربی خوراک خبری در جهت ناآرام نشان دادن ایران در کنار کشورهای دیگر مانند تونس و مصر  تهیه کنند، فائزه هاشمی هیچ امتیازی ندارد و هیچ تافته‌ی جدا بافته‌ای نیست، به جز این که پدرش «هاشمی رفسنجانی» است.

در واقع به صراحت می‌توان اذعان نمود که این «کاپیتولاسیون هاشمی» است که موجب گستاخی‌ها و پررویی‌های اولادش، چون مهدی و فائزه در مقابل انقلاب و نظام اسلامی و مردم گردیده است.

بدیهی است مردمی که کاپیتولاسیون آمریکا را نپذیرفتند، کاپیتولاسیون هاشمی یا هر هاشمی دیگری را به نحو احسن نمی‌پذیرند. اگر بنا باشد که هاشمی و فرزندان و وابستگانش هر کاری که دلشان بخواهد در این مملکت بکنند، هر اهانتی که دلشان می‌خواهد به هر مقدسات و به هر مقام و به هر شخصیتی بنمایند، در توطئه‌ها و آشوب‌ها، نه تنها شرکت، بلکه حضور فعال و مدیریتی داشته باشند، به انگلیس بروند و از آن جا پیغام و پس‌غام بفرستند، وکیل بگیرند و در همین دادگاه‌های خودمان، افراد محترم را به خاطر افشاگری محاکمه و محکوم کنند ... و پس از هر بازداشتی به راحتی و بدون دلیل آزاد شوند و به مفاسد خود ادامه دهند، مردم این اهمال، تسامح و تساهل را نمی‌پذیرند.

مسئولین ذیربط در قوه‌ی قضاییه نیز باید در نظر داشته باشند که مردم فهیم ما که با حضور مکرر چند ده میلیونی مواضع خود را نسبت به هر فتنه و فتنه‌گری اعلام و حتی آرای خود را با شعارهای «اعدام باید گردد» بیان کردند، اکنون انتظار دارند که حتی شخص هاشمی رفسنجانی که پس از این آشوب‌های نیز به صراحت اعلام داشته است که مواضع‌اش همان مواضعی است که در خطبه‌ی نماز جمعه‌اش بیان داشته نیز بازداشت، محاکمه و مجازات شود. نه این که حتی کسی جرأت نکند فرزندانش را در حین ارتکاب جرم بازداشت کند و یا به آنها «بالای چشمتان ابروست» بگوید!

مسئولین در هر رده و مقامی که هستند باید توجه داشته باشند که رهبر عزیزمان به ما آموخته است که حقوق خود را به جد از مسئولین مطالبه کنیم. پس اگر صبر و رعایتی مشاهده می‌کنند، از ولایت‌پذیری، دین‌داری، بصیرت و صبر مردم است، نه این که آنها را به خاطر مسئولیت‌شان زعمایی می‌دانند که می‌توانند هر تصمیمی بگیرند و هر گونه که دلشان خواست عمل کنند. خیر، بلکه خدمتگزارانی بیش نیستند و باید درست و طبق قانون عمل کنند.

اگر احیاناً برخی از مسئولین با هاشمی و امثالهم خرده حسابی دارند و یا احیاناً حیا می‌کنند، مردم با کسی تعارف ندارند و اگر در خود توان مقابله نمی‌بینند، بهتر است آخرت خود را برای دنیای اینان نسوزانند و با جرأت تمام استعفا دهند.

در هر حال آن چه که مشهود و مسلم است این است که مردم می‌خواهند هر چه سریع‌تر «کاپیتولاسیون هاشمی» ملغی و برچیده شود و مجرمین نیز [به ویژه سران فتنه] در هر رده‌ای که هستند، بازداشت و محاکمه و مجازات شوند. و هم چنین توجه داشته باشند این مردمی که چه در زمان حضرت امام (ره) و چه اکنون، با تعبیت از رهبری، همیشه جلوتر از آنها بودند، سران داخلی فتنه را فقط موسوی و کروبی نمی‌شناسند.






اخرین مطالب