سفارش تبلیغ
صبا ویژن





در غیاب رئیس؛رای منفی شورای شهر یزد به نام یک شهید

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:پنج شنبه 89/10/23

شورای شهر یزد به طرح نام گذاری میدان حد فاصل بلوار استقلال و صابر یزدی به نام شهید قهاری سعید رای منفی داد.

 

بنا به گفته یک منبع آگاه نزدیک به شورای شهر در جلسه چند هفته پیش این شورا طرحی از سوی کمسیون فرهنگی شورای شهر در صحن علنی مطرح شد که یکی از اعضای شورا که برادر شهید نیز می باشد با این نام گذاری مخالفت کرد.
خبرنگار طلوع یزد در گفت و گو با مهندس "ک" علت این مخالفت را جست و جو کرد که وی در پاسخ گفت:"چون شهید قهاری سعید اهل یزد نبوده است با این طرح مخالفت کرده ام".
در نهایت شورای شهر، به نام شهید فتحی که یکی از سرداران یزدی ارتش است نیز رای نداد و نام جهاد را انتخاب کرد.
متاسفانه استدلال آقای مهندس از خود عمل صورت گرفته بدتر و ناراحت کننده تر است. مگر در عمل مقدس جهاد فی سبیل الله، ملیت و نژاد و قومیت مهم است که ما به علت اینکه شهیدی همشهری ما نیست با نامگذاری میدان یا خیابانی به نام وی مخالفت کنیم. جدای از این، شهید بزرگوار سردار قهاری سعید از جمله فرماندهان مخلص سپاه پاسداران بود که چندین سال فرماندهی تیپ 18 الغدیر را در یزد بر عهده داشت و تنها چند ماه پس از تودیع، در حالی که فرماندهی لشکر سیدالشهداء ارومیه را بر عهده داشت در مصاف با گروهک پژاک به شهادت رسید.
اما خدا نکند بقیه استدلال ها، تصمیم ها و آرای آقای مهندس و چند نفری که تحت تاثیر این گونه موضع گیری ها برای شهر مهمی چون یزد تصمیم می گیرند همانند این استدلال و تصمیم باشد.




 






اخرین مطالب