سفارش تبلیغ
صبا ویژن





اختلاف شدید میان سران داخلیفتنه؛در جلسه موسوی و خاتمی چه گذشت؟

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:پنج شنبه 89/10/23

جلسه سه روز قبل موسوی و خاتمی، منجر به افزایش اختلاف میان سران داخلی فتنه شده، به‌طوری که خاتمی در پایان جلسه تأکید کرده است که

 

 

جلسه سه روز قبل موسوی و خاتمی، منجر به افزایش اختلاف میان سران داخلی فتنه شده، به‌طوری که خاتمی در پایان جلسه تأکید کرده است که اشتباه اصلی و اساسی ورود موسوی به انتخابات بود که اکنون شرایط را به‌نحوی رقم زده که جریان اصلاحات در آستانه حذف کامل قرار دارد.

در این جلسه خاتمی تأکید کرده است که پس از راهپیمایی 25 خرداد در میدان آزادی که به دعوت مجمع روحانیون برگزار شد، نباید برای تجمع‌های بعدی از هواداران به‌منظور حضور خیابانی دعوت می‌شد، بلکه باید همان راهپیمایی به‌عنوان ابزار چانه‌زنی با نظام حفظ می‌شد.

موسوی در واکنش به این اظهارات یادآوری کرده است که نگه داشتن مردم در خیابان‌ها به‌عنوان یک استراتژی بارها از سوی افرادی مانند موسوی خوئینی‌ها و خاتمی تکرار شده بود.

در عین حال، خاتمی با بیان اینکه حفظ جریان اصلاحات منوط به حضور در حاکمیت است و در غیر این‌صورت بدنه تشکیلات ریزش بیشتری خواهد داشت و سرنوشت اصلاحات مانند جریان‌هایی نظیر نهضت آزادی به انزوا دچار می‌شود.

اختلاف میان سران داخلی فتنه به‌ویژه موسوی و خاتمی طی ماه‌های گذشته بالا گرفته، به طوری که سایت کلمه متعلق به موسوی امروز در مصاحبه‌ای که از او منتشر کرد، به نقل از وی برای کاهش اختلاف در میان جریان فتنه که او از آن به‌عنوان جنبش سبز یاد می‌کرد، پیشنهاد داد که فیلم‌ها، بیانیه‌ها و اخبار مربوط به روزهای پس از انتخابات بازنشر داده شود.

در طی هفته‌های اخیر، محمد خاتمی در جلسات مختلفی اظهار کرده که موسوی با تصمیم‌های نادرست خود، جریان اصلاحات را به دره برده است و باید این تلقی که او در رأس جریان است، تغییر کند. همچنین، به‌جای استفاده از تعبیر جنبش سبز برای این جریان باید از همان عنوان اصلاحات و اصلاح‌طلبان استفاده کرد.

خاتمی در این زمینه تلاش‌هایی را برای احیای خود به‌عنوان رهبر جریان آغاز کرده و دیدار با فراکسیون اقلیت نیز در این راستا بود. در عین حال، واکنش سنگین رسانه‌ها به این رویکرد و تأکید بر اینکه هرگونه بازگشت خاتمی و افراد مؤثر در فتنه 88 منوط به اعلام برائت از این جریان، توبه و جبران مافات است، شرایط دور از انتظاری برای وی ایجاد کرده است که یک نمونه آن ترس فراکسیون اقلیت از انتشار اسامی شرکت‌کنندگان در دیدار با او یا حتی یک تصویر از این دیدار است.
 






اخرین مطالب