سفارش تبلیغ
صبا ویژن





عکس/ احمدینژاد در تبلیغات حزب پیروز یونان

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:دوشنبه 89/9/1

بهره‌گیری کاندیدای یونانی از تصویر رئیس‌جمهوری ایران در تبلیغات انتخاباتی خبرساز شد.

تبلیغات انتخاباتی یکی از چهره‌های پیروز در انتخابات اخیر کشور یونان، حاکی از محبوبیت دکتر محمود احمدی‌نژاد، در این نقطه از اروپاست.
«یورگوس آرسنیس» (Arsenis Georgios) وابسته به حزب سوسیالیست یونان (حزب حاکم) برای عضویت در هیأت رئیسه و مشاور استانداری منطقه آتیکی پایتخت یونان که کنترل مناطق اطراف شهر آتن را در بر می‌گیرد، با دیگر رقبای خود به مبارزه پرداخت و با شیوه جدیدی که برای تبلیغات اتخاذ کرد، توانست نظر مردم کشورش را از آن خود کند.
«آرسنیس» در پوسترهای تبلیغاتی، تصویر خود و دیدارش را با شخصیت‌هایی چون محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران منتشر و آن را در سطح وسیعی در میان شهروندان آتن ارائه کرد.
یورگوس آرسنیس که فعالیت‌هایی چون تأسیس مؤسسه حمایت از بی‌خانمان‌ها، طرفداری از حفاظت محیط زیست، نزدیکی فرهنگی ملت‌ها و حمایت از اقشار کم درآمد را در کارنامه خود دارد، با انتشار تصویر دیدارش با احمدی‌نژاد، بر یکی بودن اهداف منفعت‌طلبانه خود با احمدی‌نژاد تاکید کرد.
* برتری با اختلاف زیاد آرا
نتایج دور دوم انتخابات در یونان حاکی است نامزد معرفی شده از طرف حزب سوسیالیست پاسوک (حزب حاکم) به عنوان استاندار آتیکی (آتن و حومه) انتخاب شده است.
در این انتخابات، هیأت معرفی شده از طرف حزب سوسیالیست پاسوک برای استانداری منطقه آتیکی بزرگترین استانداری کشور به ریاست «یانیس ازگورس» با اختصاص 86/55 درصد بر رقیب معرفی شده از حزب دموکراسی نوین پیروز شد.
در جمع هیأت معرفی شده از طرف حزب سوسیالیست پاسوک، «یورگوس آرسنیس» نیز قرار داشت که با آرای بالایی بر رقیب خود پیروز شد.
با توجه به سیاست ریاضت اقتصادی که دولت سوسیالیست پاسوک طی یک سال گذشته اعمال کرده است، پیروزی نمایندگان این حزب دور از انتظار بوده است.

272561110_orig.jpg

* احمدی‌نژاد، کلیدواژه پیروزی
پیروزی «یورگوس آرسنیس» بر آن دلالت داشت که محبوبیت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران محدود به کشورهای مسلمان و قاره‌های آسیا، آفریقا، امریکای جنوبی و... نیست و چهره‌های سیاسی در اروپا نیز به نقش و اهمیت فوق‌العاده تهران در معادلات منطقه‌ای و نیز افکار عمومی کشورهای قاره سبز واقف هستند. از این رو تلاش برای گرفتن «اعتبار سیاسی» از سوی یک کاندیدای یونانی پیروز در انتخابات قابل درک است.
نکته مهم در این زمینه، این است که این کاندیدا با بررسی‌ها و انجام مطالعات و در نظر گرفتن ویژگی‌های افکار عمومی کشور یونان، به این نتیجه رسیده که می‌تواند با استفاده از تصاویر شخصیت‌های مهم همانند دکتر احمدی‌نژاد در رقابت‌های انتخاباتی، میزان موفقیت بیشتری را کسب کند و این تبلیغات به این معنی است که چهره و شخصیت رئیس‌جمهور کشورمان در انظار عمومی جامعه مخاطبان از ضریب نفوذ بالایی برخوردار است و به عبارتی می‌توان گفت که «کلیدواژه پیروزی» در انتخابات است.






اخرین مطالب