سفارش تبلیغ
صبا ویژن





دریافت دکترای افتخاری رهبر فرقه "حلقه" از کارگزار دستگاه امنیتی

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:دوشنبه 89/9/1

اعطای دکترای افتخاری از سوی یکی از دانشگاه‌های ارمنستان به رئیس یکی از فرقه‌های نوظهور که در لوای فرادرمانی و عناوین پرطمطراق عرفانی فعالیت می‌کند، مورد استقبال برخی رسانه‌ها قرار گرفت

 به گزارش خبرنگار فرهنگی مشرق، اعطای مدرک دکترای افتخاری از یک دانشگاه غیرمعتبر کشور ارمنستان و اقدامات رسانه ای نسبتا گسترده درباره این اتفاق در حالی صورت گرفته که رئیس این تشکیلات که تحت عناوینی چون مهندس یا استاد به فرقه‌گرایی و رواج تفکرات انحرافی در زمینه شبه‌عرفان‌های کاذب می‌پردازد، حتی مدرک دیپلم خویش را ارائه نکرده و از سوی دیگر هم‌اینک پرونده تخلفات و فعالیت‌های غیرقانونی و فرقه‌گرایی وی در مراجع قضایی در جریان است.

التماس دعا از همه مسئولین
 «م.ع.ط» مدتی است برای به دست آوردن وجاهت شرعی و یا درمانی سراغ طیفی از مسئولین کشوری و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی را می‌گیرد؛ تا بدین وسیله با اخذ کوچکترین تأییدیه از آنها برای خود مشروعیت قائل شده و با وجاهت جدید به برائت خود از اتهامات فرقه‌گرایی و ایجاد انحراف در اعتقادات نسل جوان بپردازد. وی برای این کار چندی پیش سراغ برخی نمایندگان مجلس، علما، مسئولین وزارت بهداشت و درمان، پزشکان و... را گرفت ولی به نتیجه دلخواه نرسید.
وی این بار با کسب دکترای افتخاری از یک دانشگاه غیرمعتبر از کشور ارمنستان به دنبال کسب آبروی از دست رفته خود نزد مریدان و حلقه طرفداران و همین‌طور توجیه مسئولین برای علمی جلوه دادن فعالیت‌های خویش است.
شاید نکته قابل تامل، نفوذ عوامل این فرقه در برخی رسانه‌ها و یا حداقل بی‌اطلاعی بخش‌های علمی – فرهنگی رسانه‌های رسمی کشور از فعالیت‌های فرقه‌ای این حلقه است.

لزوم دقت رسانه ها
مشرق و برخی رسانه‌ها پیش از این، گزارش‌هایی را درباره نفوذ برخی عوامل فرقه‌گرا در مراکز حساس کشور و رسانه‌های رسمی منتشر کرده‌اند، که مورد فرافکنی برخی سازمان‌ها قرار گرفت. اما این بار رسانه‌هایی چون شبکه 4 سیما، برخی سایت های خبری رادیو تهران، و یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور و... خبر اعطای دکترای افتخاری ارمنستان به م.ط را با ذوق‌زدگی منتشر کردند که مورد سوءاستفاده و استقبال زایدالوصف وبلاگ‌های زنجیره‌ای حامی این فرقه قرار گرفت. به طوری که در اقدامی قابل توجه فیلم بخش خبری شبکه چهار (شبکه فرهیختگان) سیما و همین طور فایل صوتی برنامه  رادیو تهران به شکل گسترده‌ای در فضای مجازی توزیع شده است.
این خبرگزاری، خبر مربوطه را بعد از انتشار از خروجی خود حذف کرد.

madrakedoctor1.jpg

شبکه 4 سیما، بخش خبری 20:

madrakedoctor2.jpg

 

madrakedoctor3.jpg


دانشگاه یا پوشش جاسوسی؟
این در حالی است که بنا بر تحقیقات به عمل آمده توسط خبرنگار مشرق، برخی دانشگاه‌های کشور ارمنستان در واقع پوششی برای فعالیت‌های سرویس جاسوسی این کشور و همکاری با برخی سرویس‌های بیگانه برای جذب نیرو و سرپل‌سازی در داخل کشورمان است. قبلاً اطلاعات بیشتری توسط رسانه‌ها در این زمینه منتشر شده بود .
از طرفی، فعالیت رسانه‌ای گسترده بر موضوع اعطای مدرک دکترای افتخاری به یک شخص که در مراتب سیاسی، علمی و فرهنگی جامعه فاقد هرگونه ارزش خبری است، در حالی انجام می‌گیرد که بسیاری از افراد و چهره‌های علمی و پژوهشی و هنری کشور نیز چنین تجربه‌ای را شاهد بوده و هستند ولی مورد استقبال رسانه‌ها قرار نمی‌گیرند.

فرادرمانی یا سراب درمانی؟
چندی پیش وزارت بهداشت و درمان، فرقه حلقه کیهانی (یا عرفان حلقه) را از هرگونه فرادرمانی و روان‌درمانی علمی تهی دانست و آن را «سراب درمانی» عنوان کرد. جالب اینکه رئیس این فرقه، دائماً عنوان می­کند که «اگر بگذارند تحقیقات علمی من انجام شود، جایزه نوبل برای من قطعی است» لذا اعطای دکترای افتخاری، وی را به این آرزو نزدیک­تر کرده است.
همچنین فعالیت‌های فرقه‌ای از این دست، مدت‌هاست از سوی نهادهای امنیتی و انتظامی و فعالین فرهنگی و مذهبی و مراجع عظام مورد هشدار و افشاگری قرار گرفته است.
 
فرقه کابالیستی و یهودی عرفان حلقه
اخیرا حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری‌سیف یکی از کارشناسان فرق و ادیان در یک همایش فرهنگی در قم به فرقه‌ی کیهانی اشاره کرده و نظرات آن را کابالیستی و یهودی معرفی کرده است.
در همین رابطه رئیس این فرقه در وبلاگ شخصی‌اش نوشت: «من یهودی نیستم و شیعه می‌باشم.»
نامه‌نگاری به بیوت مراجع عظام و دفاع از شخص رئیس فرقه توسط فردی که خود را استاد عرفان و نوه‌ی یکی از علمای قدیمی حوزه می‌داند از دیگر اقدامات این فرقه است. اما تا به حال از لحاظ علمی بسیار مورد تشکیک قرار گرفته و از نظر متخصصین وزارت بهداشت مردود شناخته شده است.

توهم از 20 سال پیش
سردمدار این فرقه مدعی است که از 20 سال پیش دریافت‌هایی از عوالم دیگر داشته و همین امر باعث شده تا با روح‌القدس ارتباط داشته باشد و این ارتباط منجر به عملیات فرادرمانی وی شده است. او در ابتدا اظهار می‌داشت که تنها خودش می‌تواند فرادرمانی کند ولی وقتی دیگران حرف او را باور کرده و حلقه‌های اولیه اطراف او تشکیل و تعداد شاگردانش افزایش یافت به اصطلاح «تفویض عام» داده و اعلام کرده که همه شاگردان من در صورتی که متصل به من باشند می‌توانند فرادرمانی کرده و با روح‌القدس ارتباط یابند.
این مدعی که از طریق برگزاری کلاس‌های تشکیلاتی خود سود سرشاری را نصیب خود کرده، هم اینک که با بحران مشروعیت مواجه شده با کسب مدرک دکترای افتخاری دست‌آویز جدیدی برای فریب و کسب رضایت شاگردانش یافته است.

همخوانی ادعاها با اعتقادات شیطان پرستی
م.ط همواره اعتقادات خود را اینگونه بروز داده است:
- شیطان معلم اول انسان‌هاست.
- قرآن (العیاذ بالله) پر از تناقض است.
- رسول مکرم اسلام(ص)، (العیاذ بالله) خود قرآن را نوشته است.
- همه انسان‌ها در صورت ورود به ملکوت (العیاذ بالله) رب‌الناس(خدا) می‌شوند.
- خداوند متعال (العیاذ بالله) شیطان را در جریان سجده به ملایک اغوا کرد.
- حضرت سلیمان(ع) اشتباه کرد که از خداوند ملک خواست. او می توانست بالاتر رود و فرادرمانی بخواهد!
- و...
بسیاری از اعتقادات یاد شده، عینا مبنای فرقه‌های شیطان‌گرایی (Satanism – Luciferian) است. جالب اینکه وی مدعی است که  به شدت نسبت به جریانهای شیطان‌پرستی جبهه‌گیری می‌کند.
برخی از نزدیکان وی اظهار می‌دارند که وی حتی فرق خمس با هدیه دادن به نیازمندان را نمی‌داند.

همخوانی عجیب برخی اظهارات رئیس فرقه کیهانی با جریان‌های شیطان‌پرستی و صهیونیستی درباره آخرالزمان و پروژه 2012 نیز خواندنی است:
- تا سال 2012 جهان به حد اعلای علمی می‌رسد و اگر ما تلاش نکنیم ایران عقب افتاده می‌ماند.
- از سال 2012 به بعد هر کس هر نیتی داشته باشد بیرون می‌ریزد و هیچ کس نمی‌تواند نیت خود را مخفی نگه دارد و تنها افرادی که نیت رحمانی دارند حرفشان مورد قبول است(منظور از این افراد خود این فرد است.)
- من می‌توانم کسانی را که در اثر جادو و طلسمات بختشان بسته شده است را باز نمایم و طلسمات را باطل کنم.
- و ...

رگه‌های مسیحیت و بودیسم
اخیراً دکتر «اسماعیل منصوری لاریجانی» استاد دانشگاه و مقدمه نویس کتاب‌های «م . ط» در نقد این فرقه آورده است که رگه‌های مسیحیت و بودیسم در تفکرات این فرقه موج می‌زند. طی آن دکتر «منصوری لاریجانی» از رئیس این فرقه اعلام برائت کرده است.

 






اخرین مطالب