سفارش تبلیغ
صبا ویژن





احتمال از دست دادن طلای المپیک لندن با بیتوجهی به قوانین بینالمل

  • نویسنده:حسین ملکی
  • تاریخ:شنبه 89/5/30

درحالی که تمای کشورهای دنیا با تمامی سعی و در بالاترین حد امکان خود سعی دارند به هر نحو ممکن از ورزشکاران طلایی خود حمایت کنند، وضعیت دفاع حقوقی از یک وزنه‌بردار مطرح کشور در ابهام است

درحالی که تمای کشورهای دنیا با تمامی سعی و در بالاترین حد امکان خود سعی دارند به هر نحو ممکن از ورزشکاران طلایی خود حمایت کنند، وضعیت دفاع حقوقی از یک وزنه‌بردار مطرح کشور در ابهام است.

به گزارش رجانیوز، سعید علی حسینی ورزشکاری که با رکوردهای خود در قهرمانی جهان در دسته جوانان در وزن به اضافه 105 کیلوگرم موفق شد رکوردهای سه رشته در جوانان جهان را به‌نام خود کند و می توان از هم اکنون این ادعا را داشت که مدال طلای المپیک 2012 لندن را از آن کشورمان در این وزن کند، اکنون گرفتار کارشناسانی شده که سابقه دفاع از یک ورزشکار متهم به دوپینگ را در کارنامه خود ندارند و اساسا نمی دانند که چگونه باید در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی با ارائه مستندات لازم برای تبرئه و کاهش محرومیت یک ورزشکار متهم به دوپینگ اقدام کرد.

متاسفانه وقتی که از حقوق ابتدایی این ورزشکار صحبت به‌میان می آید، گفته می شود که برای او وقت دفاع! گرفته اند، این در حالی است که فدراسیون وزنه برداری جهانی "ای-دبیلو-اف" وظیفه دارد برای علی حسینی و امثال او حق دفاع و تعیین وقت را قائل باشد، بنابراین، این یک گام ابتدایی است.

در عین حال، وکیل علی حسینی که در جلسه 25 خردادماه با ساده اندیشی بدون ارائه هیچ‌گونه مدرکی شرکت کرده بود، پس از اخذ ده‌ها میلیون تومان که با دست خالی به جلسه "پانل انضباطی" فدراسیون وزنه برداری رفته است، اعلام می کند که "پیروزی" بزرگ به‌دست آورده که جلسه رسیدگی را به تعویق انداخته و به آن‌ها قبولانده است یک فرصت جدید بدهند که بتواند مدارک! را جمع آوری کند."

این ادعای پیروزی در حالی بیان می شود که ایران پذیرفته است کلیه هزینه‌های برگزاری نشست آتی را پرداخت کند، به این معنی که هزینه بلیط و محل نشست و اقامت پنج داور "پانل انضباطی" که بالغ بر ده‌ها میلون تومان برای برگزاری یک جلسه خواهد شد، از جیب فدراسیون وزنه برداری پرداخت خواهد شد.

این بار هم در جلسه 13 شهریور ماه می‌توان از هم اکنون پیش بینی کرد که علی‌رغم صرف این هزینه‌ها، بدون ارائه مستندات حقوقی و محکمه پسند سرنوشت جلسه رسیدگی به پرونده چه خواهد بود و صرفاً با ایراد دلایل واهی و بیان اینکه اگر گفته نمی شد که سعید علی حسینی دوپینگ کرده است ما می توانستیم برای او بخشش! بگیریم، ماجرا لاپوشانی می‌شود.

با توجه به وضعیت جدید احتمال از دست رفتن طلای محرز المپیک لندن در دسته به اضافه 105 کیلوگرم وجود دارد که مسئولیت آن متوجه ندانم کاری برخی افرادی است که با پی گرفتن روش‌های نامناسب به‌جای دفاع حقوقی و مستدل به اتکای صدها صفحه مستندات و مدارک، به موضوعات حاشیه ای بسنده کرده‌اند






اخرین مطالب